وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای خشم دولت لندن، به‌عنوان یکی از بنیانگذاران اصلی رژیم صهیونیستی، از اظهارات «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره ماجرای ادعایی «هولوکاست» را اعلام کرد.

عصبانیت انگلیس از سخنان محمود عباس درباره افسانه «هولوکاست»

به گزارش قدس آنلاین، در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شد، آمده است: «بریتانیا اظهارات یهودستیزانه اخیر محمود عباس را محکوم می کند.»

وزارت امور خارجه انگلیس با بیان اینکه این کشور «در برابر تمام تلاش‌ها برای تحریف هولوکاست ایستاده است» از جنایات وحشیانه و آشکار رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین چشم‌پوشی و ادعا کرد: چنین اظهاراتی باعث پیشبرد تلاش‌ها برای آشتی (میان فلسطین و اسرائیل) نمی‌شود.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ماه پیش طی سخنانی در شورای انقلابی جنبش فتح که متن آن به تازگی منتشر شده، گفته است که آلمان نازی یهودیان را به دلیل نقش اجتماعی آن‌ها در حوزه مسائل مالی به قتل رسانده است.

عباس افزود: «آنها می گویند که هیتلر یهودیان را به خاطر یهودی بودن کشت و اروپا از یهودیان به دلیل یهودی بودن آنها متنفر بود. اما به وضوح توضیح داده شد که اروپاییان به خاطر نقش اجتماعی یهودیان با آنان خصومت می‌ورزیدند.»

رهبر تشکیلات فلسطینی گفت که تعدادی از نویسندگان هم این نظر را ابراز کرده‌اند و از جمله به نقل از کارل مارکس، که خود یهودی بود، گفته است که «خصومت با یهودیت به عنوان یک دین نبود، بلکه به خاطر نقش اجتماعی آن بود.»

محمود عباس در توضیح اظهاراتش گفت که دلیل مخالفت اروپاییان با یهودیان «به پول و دریافت ربا و امثال آن ارتباط داشت.»

در ترجمه اظهارات رهبر فلسطینیان توسط موسسه تحقیقات خاورمیانه، که یک نهاد وابسطه به رژیم صهیونیستی است، به نقل از او آمده است که یهودیان یکی از عوامل شکست آلمان در جنگ جهانی اول بودند. آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی هم این نظر را عنوان کرده بود.

محمود عباس گفته است که دلیل نفرت هیتلر از یهودیان این بود که از نظر او «آن‌ها دست به خرابکاری می‌زدند» و افزوده است که «فقط می‌خواهیم این نکته را روشن کنیم که مسئله به یهودیت و یهودی‌ستیزی مربوط نبود.»

به گزارش قدس آنلاین، افسانه هولوکاست که گاهی از آن به نام بزرگ‌ترین دروغ تاریخ معاصر نیز یاد می‌شود، ادعای صهیونیست‌هاست مبنی بر اینکه حدود ۶ میلیون یهودی در طول جنگ جهانی دوم، به شکل هدفمند و به این دلیل که «یهودی» بوده‌اند، در اتاق‌های گاز کشته سپس در کوره‌های آدم‌سوزی، سوزانده شده‌اند.

تحقیق درخصوص صحت چنین ادعایی یا انکار آن در اروپا و آمریکا معمولا با تقابل (غیررسمی) و فشار و گاهی مجازات حبس روبه‌رو می‌شود. نمونه بارز این موضوع، رابرت فوریسون استاد دانشگاه‌های فرانسه است که به دلیل نگارش مقالات علمی در اثبات افسانه بودن این ادعا، در سال ۱۹۹۱ از دانشگاه اخراج و از تدریس محروم و بارها به دادگاه کشیده شد. در انگلیس نیز شماری از نمایندگان حزب کارگر انگلیس به دلیل برخورداری از مواضع ضدصهیونیستی و انکار هولوکاست، از عضویت در پارلمان تعلیق شده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.